اختصاص اعتبار ۱۱۵٠ میلیارد تومانی برای تغذیه و شیر دانش آموزان | دبستان سرای دانش
اختصاص اعتبار ۱۱۵٠ میلیارد تومانی برای تغذیه و شیر دانش آموزان

معاون تربیت بدنی و سلامت  وزارت آموزش و پرورش گفت: در مهر ماه سال جاری مناطق محروم، عشایری، روستایی و مرزی تمام استان های کشور طرح تغذیه و شیر دانش آموزان اجرا می شود.

صادق ستاری فرد گفت: موضوع تغذیه و شیر دانش آموزی بعد از سال ها خوشبختانه امسال احیا شده و ۱۱۵٠ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است. مجلس نیز در این راستا حمایت خوبی داشته است اما برای اجرای این طرح نیازمند اعتبار بیشتری هستیم.

او گفت: پیش بینی ما این است که بتوانیم بین ۳ تا ۵ میلیون دانش آموز در مناطق محروم، عشایری و مرزی را پوشش دهیم. اولویت اول ما اجرای تغذیه و شیر دانش آموزان، مقاطع ابتدایی است و اگر منابع مالی ما کفاف بدهد مقاطع متوسطه اول نیز مد نظرقرار می گیرد و برای انجام این کار نیازمند همراهی برخی از دستگاه های دیگر هستیم.

به گفته معاون تربیت بدنی و سلامت  وزارت آموزش و پرورش، اگر منابع مالی کفاف کند اجرای طرح تغذیه و شیر دانش آموزان در حاشیه شهر ها نیز انجام می شود. طرح تغذیه و شیر حدود ۷۵ هزار دانش اموز بعد از ماه مبارک رمضان تا پایان سال تحصیلی در حاشیه شهرهای کرج و مناطق محروم سیستان و بلوچستان به صورت آزمایشی انجام شده است.

ستاری فرد گفت:  آستان قدس رضوی،  سپاه پاسداران، ستاد اجرای فرمان امام و بنیاد مستضعفان همراه وزارت آموزش و پرورش هستند ، به طوری که هماهنگی های لازم برای استفاده از ظرفیت این دستگاه ها در حال انجام است. در مهر ماه سال جاری طرح تغذیه و شیر دانش آموزان در مناطق محروم، عشایری، روستایی و مرزی تمام استان های کشور اجرا بی می شود.

او گفت: نان و شیر غنی شده، خرما و کشمش در بسته تغذیه دانش آموزان گنجانده شده است.